Welcome to Budapest!

Vstávat a cvičit, jedeme do Budapešti!

5. 6. 2016 se několik z nás sešlo brzy ráno u Grandu v Brně, abychom společně odjeli do Budapešti a dokončili tak cyklus výměnného pobytu mezi naší Elgartkou a maďarským gymnáziem Fasori. Maďaři si již svou návštěvu odbyli a teď jsme byli na řadě my.

Po naložení nás i našich věcí do autobusu jsme se z centra Brna rozjeli směrem k Bratislavě, kde měl náš autobus zastávku. Než jsme se však nadáli, přejeli jsme hranice mezi Slovenskem a Maďarskem. Zde již viselo napětí ve vzduchu, a ač cesta byla dlouhá, uběhla velmi rychle.

Do Budapešti jsme dorazili s předstihem, ale to vůbec nevadilo, protože si pro nás naši již známí maďarští kamarádi rychle došli, pak se každý odebral do domu svého vlastního hostitele.

Pobyt ve městě byl zahájen v místním aquaparku. Bazény a vodní atrakce všem přišly po dlouhém sezení v autobuse vhod. Zbytek večera jsme strávili u Dunaje s krásným výhledem na velkolepou budovu parlamentu.

V pondělí ráno, tedy 6. 6. 2016, jsme se všichni sešli ráno v maďarské škole. Proběhly různé prezentace o maďarských i českých osobnostech, o hudbě a o kinematografii, zahráli jsme si hry a dopoledne zakončili ve školní jídelně. Poté jsme se ve skupinkách odebrali do města, kde pro nás byly nachystané různé úkoly jako např. vyfotit se s Asiatem, vyfotit sochy historických osobností, dostat se na hrad nebo zeptat se v maďarštině, kolik je hodin – to bylo obzvlášť obtížné. Pak už jen zbývalo vrátit se do školy, kde jsme si pustili videa, ukázali fotky a nastal všemi očekávaný volný večer a ten byl prožit v parku s krásnou fontánou, výhledem na Dunaj a čistým prostředím.

Následujícího dne byl opět sraz ve škole, kde proběhla pro nás z Elgartky hodina angličtiny, avšak největší zážitek dne byl pořád před námi, a to plavba lodí do Szentendre, kde nás seznámili s historií tohoto městečka a krásnými kostely. Zpět do Budapešti nás odvezl místní vlak. Nákupy, focení, chození po městě a parku nám zajistily program na celé odpoledne i večer.

A bylo to tu. Den, kdy jsme se naposledy sešli ve škole. Ochutnali jsme maďarské sladkosti a hlasovali, které byly ty nejlepší. Venku krásně svítilo sluníčko, a tak by byl hřích, kdybychom zůstali sedět v lavicích. Vydali jsme se tedy k nedalekému rybníku u náměstí Hrdinů (Hősök tere), půjčili si šlapadla a užívali poslední společnou chvíli, protože ve 14:45 nám již nezbývalo nic jiného, než říct si „Good bye!“ a vydat se zpátky domů

Budapešť se nám všem moc líbila, a jestli jen zvažujete cestu právě tam, neváhejte. Budete mít nejen nádherné vzpomínky, ale také vám dost možná změní pohled na svět. Lidé jsou tu milí, jídlo dobré, a i když je to historické město, každým dnem mládne.

(Martina Kolouchová, 1.A)

Fotky jsou zde (děkujeme Barboře Šíblové z 1.A).

Další fotky jsou zde - poskytla je maďarská strana.