český jazyk a literatura

Bude tvůrčí psaní!

Za devatero hor a devatero řek, kamsi daleko, tedy až do Husovic, přišla kdysi dávno jistému hlodavci pošta.

3. A a buřičská inspirace

Generace buřičů, jasně, to jsou Bezruč, Neumann, Šrámek, Toman, Dyk a Gellner. Jenomže ono to není tak jednoduché. Učíme se o tzv. „generaci buřičů“, ale ona to není ani generace – Bezruč je o 14 let starší než Gellner –, ani to nejsou tak docela buřiči.

HuHla aneb Koronavirus recitaci neporazí!

Slovo posledních měsíců je „adaptace“. Adaptujeme se na podmínky, které jsou dány situací kolem nás, rozhodnutími vlády nebo stavem našich blízkých. Asi je v pořádku napsat, že většina z nás má již online světa plné zuby (jakkoliv v mnohém to umí být i nečekaně přínosné).

HuHla online aneb Recitační soutěž v době koronavirové

Chcete recitovat, ale musíte sedět zavření doma? Rádi byste se pochlubili před odbornou porotou, jak jste se od minulého ročníku HuHly zlepšili, ale škola je zavřená?

Z tvůrčích úkolů 2. A a 3. A

Poslední nahlédnutí do literární tvorby studentů v roce 2020 bude dvojí. Ve 2. A jsme se seznámili s tvorbou Františka Ladislava Čelakovského a fenoménem ohlasů, ve 3. A jsme se nechali inspirovat tvorbou české moderny (a dekadentů).

2. A přepisuje Kollárovu Slávy dceru!

Už za čtyři roky bude mít 200. výročí vydání nejznámější spis Jana Kollára, Slávy dcera. Zkusili jsme se zamyslet, jak vnímají něco tak vzdáleného v čase i v normě dnešní studenti, a výsledek dáváme k posouzení.

Literární práce 1. A

Nová krev, nové tváře, nové příběhy ke čtení. Přestože je rok 2020 až děsivě bláznivý, některé věci se nemění. Přišli prváci. A jak jsou šikovní, to můžete posoudit sami.

Texty 4. B inspirované Voskovcem a Werichem

Nevím, jak to dělám, ale pořád mám nějaké resty. Jeden rest se mi ovšem podařilo nedávno dokončit – dočetl jsem studentské dialogy, které měly být inspirovány tvorbou Voskovce a Wericha. A přišly skvělé texty! 

Expresionistické obrazy 3. B a básně 1. A

Nejen vzdělávacími úkoly živ je student! Je třeba rozvíjet i složku kreativní, třeba výtvarnou, poetickou či další, které jsou někdy společností považovány za zbytečný luxus – ale my víme svoje, totiž že bez kreativity se svět dál nepohne. Tentokrát několik výtvorů studentů z 1. A a ze 3.

3. B píše dopisy ruským spisovatelům

Před dávnými a dávnými časy (měřeno pocitem v karanténě) jsme ve 3. B řešili ruskou literaturu 1. pol. 20. století. Studenti dostali následující zadání:

Stránky

Subscribe to český jazyk a literatura