Stav nouze – unikátní příležitost si otevřít galerii, když ostatní jsou zavřené. Tedy s(koro)galerii. Zažíváme fascinující období, konečně se něco děje. Nebo neděje? Omezení, zákazy, život s rouškou, pod ní i bez ní, emoce – strach, nuda, radost z dříve všedního, solidarita.
Duben 2020
Zatím se v tomto seriálu objevily pouze vážné příspěvky. Ale i humorem živ je člověk. Náš absolvent Dan Tillinger si několik dní vedl koronavirový deníček. S jeho svolením přetiskujeme:
Daneček a karanténa
Den 1.
Každá škola je hrdá na své aktivní studenty. A pokud se studenti dokáží zmobilizovat v náročnějších časech, je to ještě lepší. A možná je tohle i trochu apel na vyučující, aby byli shovívaví. Nevíme, co všechno dnes žáci dělají, nevíme, jaká je jejich rodinná situace – a nevíme, kdo nám třeba jednou zachrání život díky tomu, co se v této době naučí.
Adam Stanislav ze 3. B je v centru dění, pomáhá, pracuje, ale zvládá při tom i školní povinnosti. Nechte se jím inspirovat.
Můj běžný týden v současném nouzovém stavu
Nová situace si zasluhuje pořádný průzkum! Jak se máme? Co děláme, když nechodíme do školy? Co nás trápí a co nám naopak vyhovuje? Seriál článků jsme začali povídáním profesora Jana Křečka, dnes tu je druhá vlaštovka, text Anny Heinzové ze 3. B. Doufáme, že brzy přijdou texty dalších vyučujících a studentů.
Takže jak vnímá současnou situaci Anička Heinzová? Takto:
Snažíme se i v době koronavirové. Výuka je spíše samostudiem, ale studenti to zatím zvládají velmi dobře. Následující úkol si můžete zkusit i sami:
Přečtěte si texty v odkazu. Na základě toho napište v podobném duchu epigram buď o sobě, nebo o současné době, nebo o některém ze svých spolužáků.